Kontynuuj bez akceptacji
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Platan Hotels & Resorts Sp. z o.o., ul. Poleczki 23, 02-822, Warszawa Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.
Polityki prywatności i stosowania plików Cookies

Polityki prywatności i stosowania plików Cookies Aries Hotel & Spa Zakopane

  • 1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług oferowanych przez serwis internetowy Aries Hotel & Spa Zakopane (dalej: Serwis)
  • 2. Administratorem danych osobowych zawartych w Serwisie jest Platan Hotels & Resorts Sp. z o.o., Warszawa 02-822, Poleczki 23 wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem NIP: 9512354237 (dalej: Administrator).
  • 3. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się drogą elektroniczną:  iod@platanhotels.pl
  • 4. W trosce o bezpieczeństwo powierzonych danych osobowych Administrator działa w oparciu o wewnętrzne procedury i zalecenia, zgodne z odpowiednimi aktami prawnymi w zakresie ochrony danych osobowych, a w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 WE.
  • 5. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, iż dane osobowe są:
  • a) przetwarzane zgodnie z prawem;
  • b) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
  • c) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;
  • d) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania;
  • 6. Administrator przetwarza dobrowolnie podane przez użytkowników Serwisu dane osobowe, jedynie w celu:
  • a) udzielania odpowiedzi na zapytania użytkowników kierowane przy użyciu formularza kontaktowego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO
  • b) przyjęcia rezerwacji przy użyciu systemu rezerwacji online, na podstawie art. A lit. b RODO
  • c) realizacji obowiązku prawnego ciążącym na Administratorze w związku z prowadzoną działalnością, na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
  • d) marketingu, w tym przesyłania informacji handlowych na adres poczty elektronicznej, jeżeli Klient wyraził na to zgodę, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w procesie rezerwacji lub składania zapytania przez formularz kontaktowy, na podstawie art. 6 ust.1 lit. a RODO. Zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych oraz przesyłanie informacji handlowej może być cofnięta poprzez kliknięcie odpowiedniego linku w otrzymanej wiadomości lub wysłane takiego zgłoszenia na adres e-mail Administratora,
  • e) realizacji uzasadnionego interesu Administratora danych osobowych w szczególnych przypadkach na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO np. windykacji, czy monitorowania wizyjnego ruchu na terenie Obiektu,
  • f) przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstaw art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  • 7. Profilowania Twoich preferencji i zainteresowań w celu najlepszego dopasowania naszej komunikacji marketingowej oraz oferty produktów i usług do Twoich potrzeb. Podstawą profilowania Twoich preferencji i zainteresowań są m.in.:
  • a) podane przez Ciebie i zgromadzone z publicznie dostępnie dostępnych źródeł dane, które gromadzimy w systemach wspierających prawidłową realizację świadczonych przez nas usług (np. w systemie typu CRM),
  • b) automatycznie rejestrowane i przechowywane (m.in. w plikach cookies) dane dotyczące Twojej aktywności na naszych stronach internetowych.

    Skutkiem profilowania jest udostępnienie Ci dopasowanych do Twoich indywidualnych zainteresowań treści za pośrednictwem naszych stron internetowych, mailowo, telefonicznie lub na stronach internetowych nie związanych z nami podmiotów, które świadczą nam usługi reklamowe (m.in. strony należące do sieci reklamowych Google czy Facebook).
  • 8. Administrator zbiera następujące dane osobowe:
  • a) Informacje kontaktowe, takie jak pełne imię i nazwisko, adres, numer telefonu, numer telefonu komórkowego, adres zamieszkania oraz adres email;
  • b) Informacje związane z miejscem zatrudnienia, takie jak Twoje stanowisko, nazwa pracodawcy, wielkość firmy itp., jeżeli dane są potrzebne do procesu rekrutacji;
  • 9. Odbiorcami danych osobowych mogą być organy, instytucje oraz podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa, a także podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora danych (np. obsługa prawna, IT, marketingowa, księgowa oraz inne podmioty uczestniczące w realizacji zamówionej usługi.
  • 10. Administrator może korzystać ze zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, do celów marketingowych oraz dostosowania oferty.
  • 11. Do przetwarzanych przez Administratora danych przysługuje wgląd użytkownikowi Serwisu, który je przekazał. Użytkownik ma również prawo do modyfikacji tych danych, żądania ich usunięcia oraz ograniczenia lub zaprzestania przetwarzania swoich danych osobowych w dowolnym momencie. W dowolnym momencie użytkownik może również żądać usunięcia swoich danych osobowych z serwisu. Prawo do przeniesienia danych nie ma zastosowania, ponieważ nie został ustalony standard wymiany takich danych pomiędzy obiektami hotelowymi.
  • 12 Użytkownik Serwisu ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • 13. W celu wykonania swoich praw wskazanych w pkt. 8 powyżej użytkownik Serwisu powinien skontaktować się z Administratorem korzystając z tego samego adresu email lub numeru telefonu przekazanego do Serwisu, kontaktując się na adres iod@platanhotels.pl
  • 14. Każdy użytkownik serwisu może wnieść skargę do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  • 15. Administrator realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniach w następujący sposób:
  • a) poprzez dobrowolnie wprowadzenie informacji w formularzach,
  • b) poprzez gromadzenie plików “cookies”.
  • 16. Przy pierwszej wizycie na stronie Aries Hotel & Spa Zakopane użytkownik jest informowany o używaniu plików cookies. Pozostając na stronie użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies na stronie internetowej. Brak zmiany, po stronie użytkownika, ustawień przeglądarki, jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na użycie plików „cookies”.
  • 17. „Cookies”, czyli tzw. ciasteczka, są małymi plikami danych, zapisywanymi na Twoim urządzeniu przez strony internetowe, z których korzystasz. Odniesienia do „cookies” zawarte w niniejszym regulaminie obejmują też inne technologie i sposoby przechowywania danych lub automatycznego dostępu do danych na Twoim urządzeniu. Możemy także korzystać ze znaczników "web beacon", czyli plików przezroczystych obrazów umieszczanych na stronach internetowych w celu monitorowania Państwa aktywności na stronach Platan Hotels & Resorts Sp. z o.o.
  • 18. W chwili, gdy wszedłeś na naszą stronę, wyświetlono komunikat informujący o korzystaniu przez tę stronę z plików cookies oraz oferujący możliwość wyrażenia zgody na wykorzystywanie pewnych rodzajów takich plików. Plik cookie zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „czas życia” ciasteczka (to znaczy czas jego przechowywania) oraz przypisaną wartość, którą jest przeważnie przypadkowo wygenerowany unikalny numer.
  • 19. Aby wyświetlić ten komunikat, musieliśmy użyć pliku cookie. Dalsze korzystanie z niniejszej strony spowoduje umieszczenie na Państwa urządzeniu kolejnych plików cookies, które są niezbędne dla jej prawidłowego funkcjonowania. Inne pliki cookies zostaną umieszczone w Twoim urządzeniu tylko pod warunkiem wyrażenia na to przez Ciebie zgody. Szczegółowe opisy poszczególnych rodzajów plików cookies wykorzystywanych przez tę stronę zostały zamieszczone poniżej:
  • 20. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików „cookies”
  • a) sesyjne - pozostają w przeglądarce do momentu jej wyłączenia lub wylogowania się ze strony internetowej na której zostały zamieszczone,
  • b) stałe - pozostają w przeglądarce internetowej urządzenia do czasu ich usunięcia przez użytkownika bądź do z góry ustalonego czasu określonego w parametrach pliku cookies.
  • 21. Pod względem funkcjonalności każdego pliku cookie można je podzielić na:
  • a) pliki konwersji, która pozwalają analizować wydajność różnych kanałów sprzedaży
  • b) pliki trackowania (śledzenia), które w połączeniu z konwersjami pomagają analizować wydajność różnych kanałów sprzedaży
  • c) pliki marketingowe, używane do personalizowania treści reklam i ich właściwego kierowania
  • d) pliki marketingowe, używane do personalizowania treści reklam i ich właściwego kierowania
  • e) narzędzia analityczne, które pomagają poprawić komfort korzystania z witryny dzięki zrozumieniu, jak korzystają z niej użytkownicy
  • f) pliki niezbędne, czyli fundamentalne dla podstawowej funkcjonalności strony Pliki cookie, które stosujemy, pozwalają nam rozwijać naszą stronę.
  • 22. Niektóre pliki “cookies” mogą być umieszczane przez dostawcę witryny internetowej i systemu rezerwacji online jedynie w celu:
  • a) doskonalenia i wspierania procesu rezerwacji
  • b) analizy i zbierania danych statystycznych, dotyczących wykorzystania strony internetowej i systemu rezerwacji online, w celu ich poprawy
  • 23. Poza powyższym nie korzystamy z innych plików cookie w tym serwisie. Niektóre z narzędzi i treści są jednak dostarczane (a w niektórych przypadkach także podlegają hostingowi) przez zewnętrznych dostawców treści. Gdy przeglądasz te treści, tacy zewnętrzni dostawcy mogą zapisywać pliki cookie na Twoim komputerze lub urządzeniu przenośnym. Używamy plików cookies w celu:
  • poprawienia funkcjonalności strony www.hotelaries.pl,  jej struktury lub poprawy szybkości jej działania;
  • pomiaru ruchu w Internecie;
  • analizowaniu działań reklamowych;
  • dopasowania treści oferty do twoich oczekiwań.
  • 24. Korzystając z www.hotelaries.pl przeglądarka użytkownika może zapisywać pliki cookies pochodzące od podmiotów trzecich. Użytkownik ma możliwość wyłączyć zapisywanie oraz przechowywanie tego rodzaju pliki cookies na urządzeniu.

    Aktualna lista cookies podmiotów trzecich wykorzystywanych na stronie www.hotelaries.pl jest dostępna poniżej:

Kategoria

Okres przechowywania

Cel przechowywania

Google Analytics

2 lata

Wymagany do działania Google Analytics wykorzystywanego do generowania danych statystycznych o tym jak użytkownik korzysta z witryny. Więcej informacji na:
https://policies.google.com/privacy?hl=pl

Facebook

Do 2 lat

Dane z serwisu Facebook są używane do mierzenia skuteczności reklam za pośrednictwem narzędzi reklamowych Facebook, oraz optymalizacji pojawiających się reklam poprzez implementację piksela Facebook. Więcej informacji znajdziesz na:
https://www.facebook.com/business/gdpr#faqs
https://pl-pl.facebook.com/privacy/explanation
https://www.facebook.com/policy/cookies/printable)

Inne

ND

Współpracujemy także z innymi partnerami, jak np. BETASI i odwołujemy się do ich serwerów poprzez skrypty/pixele w celach opisanych powyżej.

  • 25. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookies, w tym informacji o tym, jakie ustawienia przeglądarki spowodują odrzucanie plików cookies, należy udać się na stronę www.allaboutcookies.org.

    Sprawdź jak zarządzać ustawieniami plików cookies w popularnych przeglądarkach:
  • Aby wyłączyć śledzenie przez Google Analytics odnośnie do wszystkich witryn, należy wejść na poniższą stronę i pobrać dodatek do przeglądarki blokujący działanie Google Analytics:

    http://tools.google.com/dlpage/gaoptout
  • 26. Dodatkowe informacje na temat plików cookies podmiotów zewnętrznych:

    Google Analytics
    Niniejsza strona internetowa wykorzystuje Google Analytics, usługi analizowania stron internetowych firmy Google Inc. („Google”). Google Analytics wykorzystuje tzw. pliki cookie, czyli pliki tekstowe, które są przechowywane na komputerach użytkowników i które umożliwiają analizę korzystania przez użytkowników z danej strony internetowej. Informacje wygenerowane przez pliki cookie na temat korzystania ze strony internetowej przez użytkowników są zazwyczaj przesyłane na serwer Google w Stanach Zjednoczonych, gdzie są one przechowywane. Na tej stronie internetowej została aktywowana anonimizacja adresu IP, tak by adresy IP użytkowników Google były skracane z wyprzedzeniem w odniesieniu do Państw Członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Pełny adres IP będzie przesyłany na serwer Google w Stanach Zjednoczonych i tam skracany tylko w wyjątkowych przypadkach. Google będzie wykorzystywać te informacje w imieniu operatora niniejszej strony internetowej na potrzeby sporządzania szacunków dotyczących korzystania ze strony przez użytkowników, przygotowywania sprawozdań w zakresie aktywności na stronie i w innych celach związanych z korzystaniem ze strony i korzystaniem z Internetu, by świadczyć usługi na rzecz operatora strony.Adres IP przekazany przez przeglądarkę w ramach Google Analytics nie będzie łączony z innymi danymi Google. BAT gromadzi następujące informacje za pośrednictwem Google Analytics: liczba odwiedzających, adresy URL, z których odwiedzający przechodzą na tę stronę oraz adresy wiarygodnych stron internetowych.Możesz uniemożliwić Google gromadzenie danych zbieranych przez pliki cookie poprzez uruchomienie tzw. blokującego pliku cookie na swoim komputerze – tutaj możesz sprawdzić, jak to zrobić. Więcej informacji na temat polityki prywatności Google Analytics znajdziesz tutaj.

    Facebook
    Nasza strona internetowa wykorzystuje pluginy sieci społecznościowej Facebook, Facebook Inc., 1 Hacker Way, Menlo Park, California 94025, USA. Pluginy te mogą być zidentyfikowane na podstawie zamieszczonego logo Facebook lub przycisku "Lubię to"  Aby uzyskać więcej szczegółów, skieruj się na stronę https://developers.facebook.com/docs/plugins/.

    W chwili odwiedzania przez Ciebie naszej strony internetowej zostanie nawiązane bezpośrednie połączenie po między Twoją przeglądarką internetową a serwerami Facebook. Umożliwia ono otrzymanie przez Facebook informacji o Twojej wizycie na naszej stronie internetowej (włączając Twój adres IP). W przypadku wciśnięcia przycisku "Lubię to" w trakcie zalogowania na stronie Facebook, dostawca usług umożliwia utworzenie linku do treści zawartej na naszej stronie internetowej. Pozwala to na powiązanie wizyty na naszej stronie z Twoim kontem w portalu Facebook. Zwracamy Twoją uwagę, iż jako operator tej strony internetowej, nie mamy wiedzy o zakresie danych transmitowanych do Facebook jak również o sposobie wykorzystania tych danych. Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności Facebook na stronie https://www.facebook.com/privacy/explanation.
    Jeżeli nie chcesz, aby wizyta na naszej stronie internetowej została zarejestrowana przez Facebook, prosimy o wylogowanie się z konta Facebook przed odwiedzeniem strony.
  • 27. W Serwisie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych, które działają niezależnie od Serwisu i nie są w żaden sposób nadzorowane przez Serwis. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się uważnie zapoznać.
  • 28. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany w polityce prywatności serwisu, co może zostać spowodowane przez rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój Serwisu. O wszelkich zmianach będziemy informować użytkowników w sposób widoczny i zrozumiały.
  • Lista podmiotów przetwarzających dane
  • Korzystamy z następujących narzędzi analitycznych:
    Google
  • Korzystamy z następujących narzędzi marketingowych:
    Facebook

Concierge – kim jest i czym się zajmuje? Rola konsjerża w hotelu i nie tylko

Concierge – kim jest i czym się zajmuje? Rola konsjerża w hotelu i nie tylko

W świecie luksusowych podróży, gdzie liczy się nie tylko komfort, ale i czas, rola Concierge’a nabiera wyjątkowego znaczenia. To właśnie on stoi na straży wygody, prywatności i prestiżu, będąc dyskretnym opiekunem, doradcą i ambasadorem najwyższej jakości usług VIP. Dla Gości pięciogwiazdkowych hoteli, takich jak Aries Hotel & Spa Zakopane, Concierge jest kimś znacznie więcej niż tylko pomocnikiem – pełni on rolę osobistego asystenta, który otwiera drzwi do świata dbając o dobre samopoczucie oraz by każda chwila była perfekcyjnie zaplanowana i wolna od zmartwień.

Kiedyś określany mianem dozorcy, dziś konsjerż to uosobienie sztuki gościnności i dyskretnej elegancji. To on potrafi zarezerwować stolik w najbardziej ekskluzywnej restauracji, zdobyć bilety na wyprzedany koncert, zorganizować prywatny transfer helikopterem czy zadbać o to, aby pobyt gościa był absolutnie wyjątkowy. Posiada wiedzę, kontakty i umiejętności, które pozwalają spełniać nawet najbardziej wyszukane oczekiwania – od prostych potrzeb po skomplikowane przedsięwzięcia.

Dlatego właśnie Concierge bywa nazywany „strażnikiem luksusu”. To zawód prestiżowy, w którym najważniejsze są dyskrecja, niezawodność i nieograniczona kreatywność. W tym artykule przyjrzymy się bliżej, kim naprawdę jest konsjerż, jakie są jego obowiązki w hotelu i poza nim oraz dlaczego jego obecność jest dziś synonimem prawdziwej klasy i komfortu.

usługi konsjerża

Concierge – kim jest i skąd pochodzi to pojęcie?

Historia zawodu Concierge sięga czasów średniowiecznej Francji, kiedy określenie comte des cierges oznaczało strażnika odpowiedzialnego za utrzymanie palących się świec w pomieszczeniach zamkowych oraz rezydencjach możnowładców. Z biegiem stuleci rola ta ewoluowała, nabierając coraz bardziej prestiżowego charakteru – z funkcji dozorcy przekształciła się w rolę osoby, która potrafi sprostać najbardziej wymagającym potrzebom gości i gospodarzy. Współcześnie słowo Concierge oznacza zaufanego doradcę, osobistego asystenta oraz mistrza organizacji, który ułatwia codzienne życie i czyni je bardziej komfortowym.

Dziś konsjerż kojarzony jest przede wszystkim z branżą hotelarską najwyższej klasy. To ekspert od gościnności, którego zadaniem jest spełnianie oczekiwań Gości – zarówno tych oczywistych, jak i najbardziej wyszukanych. W pięciogwiazdkowych hotelach Concierge stanowi wizytówkę miejsca: jego wiedza, dyskrecja i sieć kontaktów otwierają przed podróżnymi drzwi do świata pełnego wyjątkowych doświadczeń.

Najbardziej prestiżowym symbolem tej profesji są „złote klucze” Les Clefs d’Or, odznaka noszona przez najlepszych Concierge’ów na świecie. To nie tylko znak rozpoznawczy, lecz także gwarancja usług na poziomie absolutnie najwyższym – od Paryża, przez Nowy Jork, aż po Zakopane. Posiadacz złotych kluczy to ktoś, kto dzięki pasji, wiedzy i oddaniu potrafi uczynić każdy pobyt niezapomnianym, a każdą prośbę – możliwą do spełnienia.

zarządzaniu kalendarzem

Jakie zadania wykonuje concierge na co dzień?

Rola Concierge’a to sztuka łączenia perfekcyjnej organizacji z dyskretną opieką i wyjątkowym wyczuciem potrzeb Gości. Jego praca nie ogranicza się do standardowej obsługi – to codzienne kreowanie doświadczeń, które podkreślają prestiż pobytu i nadają mu niepowtarzalny charakter. Concierge działa jak mistrz ceremonii luksusu: czuwa, doradza i otwiera przed gośćmi możliwości niedostępne na co dzień.

Na ramach usługi Concierge, znajdują się m.in.:

  • rezerwacje w renomowanych restauracjach – także w tych, gdzie stoliki są zarezerwowane na wiele tygodni do przodu,
  • organizacja transportu – od transferów lotniskowych klasy premium, po wynajem luksusowych samochodów, jachtów czy prywatnych helikopterów,
  • dostęp do wydarzeń kulturalnych i sportowychrezerwacja biletów na najbardziej prestiżowe i często niedostępne dla innych wydarzenia,  
  • planowanie wycieczek i atrakcji – zarówno ekskluzywnych, prywatnych, zwiedzania z przewodnikiem, jak i niecodziennych przygód dopasowanych do indywidualnych oczekiwań,
  • wsparcie biznesowe – organizacja spotkań, rezerwacja sal konferencyjnych, zapewnienie odpowiedniego zaplecza technicznego,
  • pomoc w nagłych sytuacjach – dyskretne rozwiązywanie nieprzewidzianych problemów, które mogłyby zakłócić spokój wypoczynku,
  • dbałość o prywatność i bezpieczeństwo – koordynacja usług w taki sposób, by zapewnić pełen komfort pobytu w hotelu i poczucie poufności.

W praktyce obowiązki konsjerża sprowadzają się do tego, by załatwiać sprawy, na które Gościom brakuje czasu lub kontaktów łącząc dyspozycyjność z szeroką siecią kontaktów i znajomością lokalnego rynku atrakcji.

osoby prywatne

Jakie cechy powinien mieć dobry concierge?

Dobry Concierge to przede wszystkim zaufany asystent – dyskretny, a jednocześnie otwarty i życzliwy. Klienci oczekują osoby komunikatywnej, cierpliwej i zawsze gotowej do pomocy, nawet w najbardziej nietypowych sytuacjach. Niezbędna jest również umiejętność szybkiego reagowania oraz znajomość lokalnych możliwości i sprawdzonych kontaktów, dzięki którym można skutecznie odpowiadać na potrzeby Gościa.

Równie ważne są kompetencje profesjonalne. W tym zawodzie liczy się znajomość języków obcych, zdolności organizacyjne oraz umiejętność pracy pod presją czasu. Współczesny Concierge oferuje wsparcie w sytuacjach nagłych, co czyni jego usługi jeszcze bardziej wartościowymi i wszechstronnymi. Dzięki takim cechom Goście mają pewność, że ich potrzeby zostaną zrealizowane na najwyższym poziomie.

Concierge a recepcjonista – kogo naprawdę potrzebujesz?

Choć zarówno recepcjonista, jak i Concierge działają w przestrzeni hotelu ale zakres ich obowiązków znacząco się różni. Recepcjonista odpowiada przede wszystkim za sprawy formalne, meldunki i obsługę rezerwacji, natomiast asystent w postaci Concierge’a pełni rolę bardziej personalną i dedykowaną. Jego zadaniem jest nie tylko wsparcie organizacyjne, ale również doradztwo, zdobywanie trudno dostępnych biletów czy rekomendowanie najlepszej restauracji w okolicy.

Różnica w tym zawodzie polega więc na stopniu zaangażowania i elastyczności. Concierge jest osobą, która idzie o krok dalej – zna potrzeby Gości i potrafi dostosować się do ich indywidualnych oczekiwań. Recepcjonista z kolei ogranicza się do obowiązków wynikających z procedur hotelowych. Jeśli zależy Ci na obsłudze szytej na miarę, Concierge będzie niezastąpiony.  

witanie gości

Dlaczego concierge to prestiżowy zawód?

Concierge to nie zwykły pracownik hotelu, lecz ekspert od gościnności i organizacji, który dba o to, by pobyt każdego klienta był niezapomniany. W Polsce często używa się również określenia konsjerż, podkreślając tym samym francuskie korzenie tej profesji. Osoba na tym stanowisku jest czymś więcej niż recepcjonistą – to człowiek z ogromną wiedzą i umiejętnościami interpersonalnymi.

Dlaczego mówi się, że to zawód Concierge niesie ze sobą tak duży prestiż? Przede wszystkim dlatego, że Concierge działa na styku tradycji i luksusu. To właśnie on potrafi spełnić najbardziej wymagające oczekiwania, a jednocześnie jest wizytówką hotelu. Jego obecność podnosi rangę miejsca i nadaje mu wyjątkowy charakter. Concierge to symbol perfekcyjnej gościnności, doceniany na całym świecie.

Prestiż i Les Clefs d’Or – złote klucze w zawodzie concierge

Jednym z najważniejszych symboli, które nadają zawodowi concierge wyjątkowy charakter, są Les Clefs d’Or, czyli „złote klucze”. To międzynarodowe stowarzyszenie zrzesza najlepszych specjalistów z branży hotelarskiej, którzy przeszli wymagającą selekcję. Odznaka w formie skrzyżowanych złotych kluczy przypięta do marynarki concierge’a to znak najwyższej jakości usług i globalnego uznania.

Pierwsze stowarzyszenie konsjerżów powstało w 1929 roku w Paryżu, skupiając elitę hotelarską francuskiej stolicy. Celem jego założycieli było nie tylko podniesienie prestiżu zawodu portiera, ale przede wszystkim stworzenie międzynarodowej wspólnoty, która pozwoli wymieniać doświadczenia, wiedzę oraz kontakty – tak kluczowe w tej pracy. W kolejnych dekadach inicjatywa rozwinęła się, obejmując kolejne kraje i kontynenty, aż stała się prestiżową organizacją o zasięgu globalnym.

Dołączenie do Les Clefs d’Or to ogromny prestiż, bo wyróżnienie to otrzymują tylko nieliczni. Członkowie tej elitarnej organizacji spotykają się na międzynarodowych konferencjach i wspierają się w realizacji nawet najbardziej skomplikowanych zadań. Dzięki temu Gość luksusowego hotelu lub apartamentowca może mieć pewność, że concierge, który nosi złote klucze, zapewni obsługę na absolutnie najwyższym poziomie.

Concierge na świecie – przykłady pracy w luksusowych hotelach

Na całym świecie zawód ten uznawany jest za niezbędny element obsługi w najlepszych obiektach hotelowych. W luksusowych hotelach Dubaju czy Nowego Jorku pełni rolę ambasadora gościnności. To właśnie on zdobywa bilety na prestiżowe wydarzenia sportowe, organizuje prywatne transfery helikopterem czy poleca restauracje ukryte z dala od turystycznych szlaków.

W Azji, na przykład w Tokio czy Singapurze, concierge łączy tradycyjną gościnność z nowoczesną technologią. Dzięki temu gość hotelowy otrzymuje zarówno wsparcie w codziennych sprawach, jak i dostęp do najbardziej ekskluzywnych doświadczeń. W Europie natomiast kojarzy się z dyskretną elegancją – w Paryżu czy Londynie konsjerż jest gwarantem, że każda zachcianka zostanie zrealizowana w atmosferze głębokiej dyskrecji.

Dzięki takiej globalnej różnorodności zawód concierge zachowuje swoją unikatowość. Niezależnie od miejsca na świecie, rola ta pozostaje symbolem najwyższej jakości obsługi hotelowej, która nie ma sobie równych.

robienie zakupów

Nietypowe prośby i ciekawostki z pracy Concierge’a

Jednym z elementów, które czynią pracę concierge tak fascynującą, są nietypowe prośby składane przez Gości. Zdarza się prośba o sprowadzenie rzadkiego składnika kuchni z drugiego końca miasta, znalezienie zaginionej maskotki dziecka, zorganizowanie prywatnego spotkania z ulubioną gwiazdą filmową czy zdobycie mleka prosto od krowy na śniadanie. Dla dobrego concierge nie ma rzeczy niemożliwych – liczy się pomysłowość, sieć kontaktów i pełna dyskrecja.

Tego rodzaju historie budują legendę zawodu. Konsjerż w renomowanym hotelu często bywa świadkiem sytuacji, które wymagają natychmiastowej reakcji i niezwykłej kreatywności. Dzięki jego zaangażowaniu każdy gość hotelowy ma pewność, że jego marzenia – nawet te najbardziej zaskakujące – zostaną potraktowane poważnie.

Przyszłość zawodu Concierge – tradycja i nowoczesne technologie

Choć zawód concierge kojarzy się z tradycją i elegancją, jego przyszłość coraz mocniej wiąże się z technologią. W wielu krajach powstają aplikacje mobilne pełniące rolę e-concierge, które oferują szybkie odpowiedzi i możliwość natychmiastowej organizacji rezerwacji czy transportu. Jednak nawet najlepsze narzędzia cyfrowe nie zastąpią doświadczenia, intuicji i empatii, jakie wnosi człowiek.

Eksperci podkreślają, że rola concierge będzie się rozwijać w kierunku hybrydowym. Konsjerż w hotelu nadal będzie niezastąpiony przy realizacji złożonych próśb i kontaktach wymagających dyskrecji, ale jednocześnie będzie korzystał z cyfrowych baz danych czy sztucznej inteligencji, aby szybciej realizować szeroki zakres obowiązków.  

usługi konsjerża

Concierge w hotelu

Kim jest concierge w hotelu?

Concierge to osobisty asystent gościa hotelowego, który dba o jego komfort, bezpieczeństwo i czas. Organizuje rezerwacje, transport, bilety na wydarzenia, doradza w wyborze restauracji i atrakcji, a także rozwiązuje nietypowe prośby. To ambasador luksusu i symbol perfekcyjnej obsługi.

Czym zajmuje się concierge na co dzień?

Do obowiązków concierge’a należy organizacja usług i atrakcji dla gości: rezerwacje w restauracjach, bilety na koncerty, transport VIP, opieka nad pobytem i pomoc w nagłych sytuacjach. Celem jest zapewnienie maksymalnego komfortu i oszczędności czasu dla każdego gościa.

Czym różni się concierge od recepcjonisty?

Recepcjonista zajmuje się formalnościami, takimi jak meldunek czy rezerwacja pokoju. Concierge natomiast pełni rolę osobistego doradcy – organizuje atrakcje, spełnia indywidualne prośby i dba o wyjątkowe doświadczenia gości. To bardziej spersonalizowana i ekskluzywna forma obsługi.

Dlaczego concierge to prestiżowy zawód?

Concierge jest wizytówką luksusowego hotelu. To zawód wymagający dyskrecji, elastyczności i rozległej sieci kontaktów. Jego praca łączy tradycję gościnności z nowoczesnym podejściem do obsługi klienta. Najlepsi specjaliści należą do elitarnego stowarzyszenia Les Clefs d’Or („Złote Klucze”).

Jakie cechy powinien mieć dobry concierge?

Dobry concierge jest dyskretny, komunikatywny, opanowany i doskonale zorganizowany. Musi znać języki obce, lokalny rynek usług oraz posiadać zdolność szybkiego reagowania. Najważniejsze cechy to empatia, profesjonalizm i umiejętność spełniania nietypowych próśb z uśmiechem.

Jakie nietypowe prośby spełniają concierge w hotelach?

Zdarzają się prośby o sprowadzenie unikalnych potraw, zorganizowanie prywatnego koncertu, odnalezienie zaginionej maskotki dziecka czy spotkanie z ulubioną gwiazdą. Dla concierge’a nie ma rzeczy niemożliwych – liczy się pomysłowość i sieć kontaktów.

Czym są złote klucze Les Clefs d’Or?

Les Clefs d’Or to międzynarodowe stowarzyszenie najlepszych concierge’ów świata. Członkowie noszą na marynarkach przypinkę w formie dwóch skrzyżowanych złotych kluczy – symbol prestiżu i najwyższej jakości obsługi. To globalny znak zaufania i profesjonalizmu.

Czy concierge działa tylko w hotelach?

Nie. Concierge pracuje również w luksusowych apartamentowcach, firmach, biurach podróży i prywatnych rezydencjach. Wszędzie tam, gdzie wymagana jest pomoc w organizacji życia codziennego, podróży i eventów, a także obsługa na poziomie VIP.

Podsumowanie – dlaczego warto skorzystać z usług Concierge?

Korzystanie z pomocy concierge to wygodne rozwiązanie, które oszczędza czas i daje dostęp do rozwiązań trudnych do osiągnięcia samodzielnie. Dzięki niemu Goście hotelu mogą liczyć na wsparcie w organizacji podróży, codziennych spraw i wyjątkowych wydarzeń. To nie tylko prestiż, ale przede wszystkim praktyczna pomoc, która podnosi komfort życia.

Warto pamiętać, że zakres usług Concierge’a jest bardzo szeroki – od wsparcia przy rezerwacji stolików w restauracjach po organizację wydarzeń kulturalnych czy biznesowych. To właśnie ta elastyczność sprawia, że rola Concierge’a zyskuje na znaczeniu. Jeśli cenisz swój czas i oczekujesz profesjonalizmu, warto zaufać specjaliście, który sprawi, że codzienne obowiązki i wyjątkowe chwile staną się prostsze i bardziej satysfakcjonujące.

Poprzedni artykuł
Hotel w centrum miasta. Gdzie lepiej?
Następny artykuł
Muzeum Tatrzańskie w Zakopanem – przewodnik po historii, wystawach i kulturze Podhala

Najnowsze artykuły

Zakopane i Tatry: przewodnik po fascynującej historii Podhala

Zakopane to coś więcej niż tylko górski kurort – to serce polskiego Podhala, w którym od pokoleń pulsuje duch wolności, sztuki i tradycji. Miasto pod Giewontem od zawsze przyciągało ludzi niezwykły...

Muzeum Tatrzańskie w Zakopanem – przewodnik po historii, wystawach i kulturze Podhala

W samym sercu Zakopanego, tuż przy tętniących życiem Krupówkach, gdzie historia splata się z nowoczesnością, a tatrzańska tradycja z luksusem, znajduje się wyjątkowe miejsce – Aries Hotel & Spa Zak...

Hotel w centrum miasta. Gdzie lepiej?

Wybór odpowiedniego miejsca na nocleg w Zakopanem to decyzja, która może przesądzić o jakości całego wyjazdu. Dla wielu turystów najważniejsze znaczenie ma lokalizacja – czy lepiej zdecydować się...